| blog personal. cu și despre poezie. literatură. cărți. jurnal. călătorii. despre frumos și tot ce-mi mai vine prin cap. |

marți, 5 aprilie 2011

Poem cu Henry


Toate poemele le-am îngropat în Henry
ca pe nişte oameni. Cînd mă învăţam să nu plîng
l-am născut din ultimile lacrimi.
Acum, Henry e singurul meu prieten. Dumnezeu n-a avut
niciodată timp să-mi povestească din iubirile lui.
Nu m-a lămurit cu moartea şi încă multe altele.

Dimineaţa devreme ieşim în pijamale la marginea pădurii
să ne dezbrăcăm. Pînă dincolo de piele. Pînă şi dincolo de viaţă.
Ne spălăm unul pe celălalt cu rouă,
apoi cîntăm.

Henry sapă cu grijă în aripile păsărilor. De la o vreme,
chiar le mai şi lasă vii.
"Ce faci, Henry? Ce faci, dragule?"
De cînd îi vorbesc despre moarte, începe să plîngă
ca un bătrîn la propria-i cruce.
El ştie că nu va muri. Nu l-am născut ca pe ceilalţi.
Poate chiar e poemul vieţii mele.

"În clipa în care va trebui să mori,
mi-aş dori să fii vierme".
"Da, Henry... ”

4 comentarii:

  1. foarte profund..mia placut "să ne dezbrăcăm. Pînă dincolo de piele. Pînă şi dincolo de viaţă.
    "

    RăspundețiȘtergere
  2. e mai greu să ne dezbrăcăm astfel.
    poţi?

    diana

    RăspundețiȘtergere
  3. buna dia!
    eu ma leg doar de un fir de poem, de unul din cele din urma, ca sunt mai groase si ma sustin. de fapt, te sustin pe tine. vreau sa spun ca poate fi cel mai bun poem al tau, cum spuneai tu, undeva acolo. si asta pentru ca, pe langa faptul ca are o idee unitara si se mai si comporta ca o curgere de ape, curgand frumos in mintea si in gandul si pe alocuri in inima cititorului, are, sau imi place mie sa cred ca are acea capacitate ca, peste ani, sa poata fi inteles in noi si noi intelesuri.
    dar, ce atata vorbarie...
    e genial!

    RăspundețiȘtergere
  4. mă bucur că ţi-a plăcut şi ţie.
    aceste două poeme din urmă, pe lîngă cîteva care îmi mai plac mult, cred că le-aş putea considera şi cele mai bune.
    (în momentul în care scriu, unele sunt prea sincere, de-asta devin mai greu de înţeles şi chiar banale, adică exprimarea nu e tocmai bine aleasă. vine totuşi timpul cînd mai lucrez la ele :D )

    merci

    RăspundețiȘtergere

critica perfecţionează